Oferta

Dlaczego warto?

Zabawa klockami

Przyczynia się do stymulowania wyobraźni dziecka (przede wszystkim przestrzennej), rozwija umiejętności logicznego i kreatywnego myślenia, ćwiczy umiejętność podejmowania decyzji. Wiele badań naukowych potwierdza, że dzieci zachęcane do używania wyobraźni i kreatywnego wyrażania siebie, stają się twórczymi ludźmi łatwo przystosowującymi się do nowych sytuacji.

Praca w niewielkich grupach

Pozwala na indywidualne podejście do ucznia, co przekłada się na możliwość dostosowania  odpowiedniego tempa pracy dla dziecka oraz potrzebnej uwagi ze strony nauczyciela, przy zachowaniu zasad współpracy, szanowania różnorodności kolegów/koleżanek w grupie i wyrozumiałości.

Robotyka

Jest dziedziną interdyscyplinarną, która działa w obszarach mechaniki, automatyki, elektroniki, sensoryki, cybernetyki oraz informatyki. Jej domeną są między innymi rozważania nad sztuczną inteligencją.

Celem nauki robotyki jest wyposażenie ucznia w umiejętności i kompetencje społeczne pozwalające sprostać oczekiwaniom współczesnej gospodarki.

Podjęcie nauki w tym zakresie już we wczesnych latach kształcenia jest niezmiernie ważne dla rozwoju jednostki w kierunkach technicznych, niezbędnych w procesach kierujących wysoko rozwiniętą gospodarką XXI wieku.

Jeśli jednostka nie wiąże jednak swojej przyszłości z rozwojem w kierunkach technicznych, robotyka dziecięca wspiera intelekt w zdobywaniu wiadomości i umiejętności z przedmiotów ścisłych.

Programowanie

Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać.

Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany.

STEAM – szansą na odpowiednią edukację

STEAM, to nowy model edukacji, dostosowanej do potrzeb dziecka. STEAM z ang. oznacza Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics,  jest połączeniem wiedzy z różnych obszarów nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Uczeń przestaje być w tym systemie odtwórcą, a staje się twórcą wiedzy, wynalazcą, konstruktorem. Uczy się tak, jak się bawił  – szukając odpowiedzi na pytania na własną rękę i samemu budując narzędzia potrzebne do własnych odkryć.

Zajęcia z wykorzystaniem edukacyjnych zestawów Lego Education uczą:

  • nieszablonowego abstrakcyjnego myślenia
  • pracy w grupie
  • wyrażania siebie
  • konstruowania
  • programowania
  • wykorzystania matematyki, fizyki i informatyki w praktyce

Ponadto podczas zajęć dzieciaki 

Usprawniają motorykę małą (pracę palcy i dłoni) niezmiernie ważną w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ćwiczą umiejętność podejmowania decyzji ich konsekwencję oraz przewidywanie działań.

 

Wiele badań naukowych potwierdza, że dzieci zachęcane do używania wyobraźni i kreatywnego wyrażania siebie, stają się twórczymi ludźmi łatwo przystosowującymi się do nowych sytuacji co jest niezmiernie ważne we współczesnym świecie.

Oferta

Przez wiele lat naszej działalności przetestowaliśmy różne zestawy do nauki robotyki, programowania i inżynierii. Wiele z nich polecanych jest dla szkół, jednak w naszej opinii najbardziej kreatywne i rozwijające są znane wszystkim klocki Lego, które od ponad 80 lat bawią i uczą Dzieci (i nie tylko Dzieci ;)).

Lego Education blisko 50 lat współpracuje z nauczycielami, dzięki temu ich produkty z tej serii sprawiają, że nauka jest przyjemna i pełna emocji. Zestawy Education zachęcają uczniów do kreatywnego myślenia, podejmowania prób uzasadniania własnych wyborów i uwalniania potencjału do kształtowania własnej przyszłości.

Dlatego nasze zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem przede wszystkim różnorodnych zestawów Lego Education.

Treści na zajęciach podzieliliśmy na roboludkowe klasy:

    • I klasa – wprowadzenie do konstruowania budowli, podstawy inżynierii, mechaniki i maszyn prostych – Lego  Education® Maszyny Proste, Lego BricQ Motion Prime®, Lego WeDo Education® oraz Lego WeDo 2.0 Education®– konstrukcje podstawowe wprowadzenie do programowania.
    • II klasa semestr I – rozwijanie i poszerzanie umiejętności zdobytych na zajęciach z działu I – Lego WeDo Education® oraz Lego WeDo 2.0 Education® – konstrukcje rozbudowane i indywidualne konstrukcje dzieci + początki samodzielnego programowania i podstawy kodowania (metodą przeciągnij i upuść) w Scratch oraz Lego BricQ Motion Prime®.
    • II klasa semestr II – według zasady stopniowania trudności budowanie rozwiniętych programów sterujących konstrukcjami wykonanymi z Lego WeDo 2.0 Education® wzbogaconego o  zestaw dodatkowy WeDo Extended Set® oraz LEGO Education SPIKE PRIME® (nowość od 2020) poszerzający możliwości konstrukcyjne, mechaniczne i inżynierskie oraz zajęcia z podstaw programowania w języku Scratch jak również wykorzystując inne platformy programowania metodą przeciągnij i upuść orazLego BricQ Motion Prime®.
    • III klasa – Budowanie i programowanie robotów z wykorzystaniem zestawów LEGO Education SPIKE PRIME® (nowość od 2020) oraz Lego Mindstorms EV3 Education® dodatkowo zajęcia z programowania w języku Scratch oraz Python. 
    • IV V i VI klasa – realizowanie projektów ustalanych wspólnie z uczniami metodą STEAM oraz Design Thinking w oparciu o platformy LEGO i ARDUINO oraz projekty dotyczące programowania.
  • Dodatkowo zajęcia wzbogacamy o budowanie u naszych uczniów kompetencji miękkich przy wykorzystaniu serii Lego BuildToExpress® oraz Lego Serious Play®
  • Stosujemy autorskie programy nauczania, modyfikujemy i dostosowujemy je do możliwości poznawczych naszych uczniów.